17 april 2020

Dana Simpson - Phoebe and her unicorn


Phoebe #1
Titel & Omslag
Så snyggt omslag som passar perfekt med övriga böcker i serien och både omslaget och titeln säger exakt vad boken handlar om. Riktigt fina illustrationer i boken dessutom.

Handling
Do you believe in unicorns? Phoebe does. She has no choice . One day she skipped a rock across a pond, and hit a unicorn in the face. Improbably, this resulted in a lasting friendship between Phoebe and the unicorn, one Marigold Heavenly Nostrils.

Mina åsikter
Min dotter ville börja läsa på engelska så jag beställa de första delarna i den här serien, det är seriealbum men jag tänkte att det kan vara lagom att börja med.

Phoebe går i fyran, och jag älskar verkligen hur Dana har lyckas få fram hur flickor i Phoebes ålder tänker och fungerar. Jag gillar att Phoebes liv inte är super enkelt utan hon har sin ärkefiende och hon bråkar med sina föräldrar och små grejer blir förstorade till katastrofer, ja ni förstår det är precis som det kan vara för en flicka i mellanstadie åldern.

Helt klart en riktigt gullig bok men det finns även saker att diskutera kring vilket jag gillar.

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...