29 mars 2020

Kazu Kibuishi - Supernova

Amulett #8
Titel & Omslag
Snyggt omslag som precis som de tidigare delarna passar bra ihop och passar väldigt bra till handlingen.

Handling
Emily har tappat kontrollen över sin amulett. Hon är instängd i tomrummet och försöker fly från Rösten som vill påverka henne. Under tiden åker Emilys bror Navin till Fyr Ett. Det är en rymdstation där motstånds-rörelsen gör sig beredd att strida mot den armé av skuggor som närmar sig. Om inte skuggorna stoppas kan de förstöra hela planeten Alledia. Nu måste Emily och Navin vara smartare och starkare än någonsin. 

Mina åsikter
Den här boken knyter ihop många bitar och det händer väldigt mycket, dock ska det finnas en bok 9 så det här är inte riktigt slutet även om man märker att slutet är nära. Det är snygga illustrationer och när man läser flera serie album i sträck så kan man leva sig in bättre i storyn. Det här är den typ av fantasy jag läser, jag har svårt med vissa böcker som är fantasy just för att det är för overkligt och jag har svårt att gripa alla halmstrån men illustrationerna gör det enklare för min hjärna att ta in allting med hjälp av bilderna.
Betyg 4 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...