22 oktober 2019

Mons Kallentoft & Anna Karolina - Albino

Herkulesserien #6


Titel & Omslag
Precis som tidigare delar så syns det på omslagen att böckerna hör ihop,

Handling
En man hittas död i novembersnön intill en motionsslinga. Ena armen har huggits av vilket lett till att han förblött. Samma dygn kidnappas en kvinnlig modell. Båda offer för albiner.

På särskilda enheten försöker kriminalinspektör Zack Herry och hans kollegor att förstå sambandet. Har den smutsiga handeln med albinokroppsdelar nått Sverige? 

Privat dras Zack in i en mer alltmer komplicerad relation till Hebe, som kan vara hans syster. När hennes liv plötsligt hänger på honom händer det som inte får hända.

Mina åsikter

Jag älskar den här bokserien, varje bok är så väl genom tänkt, det är alltid ett nytt fall som inte är likt någonting annat man har läst. Karaktärerna har så mycket personlighet och ännu vet vi inte allt utan det finns mer att få veta men just nu verkar vi ha fått veta hur det ligger till kring Zack och Hebe, eller har vi verkligen det?  Det känns som det kan finnas en positiv överraskning där, för jag gillar inte riktigt tanken på att de skulle vara syskon.

Så när kommer nästa bok?  Jag vill läsa mer nu!! 

Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...