21 oktober 2019

Fartblinda & Heder


FARTBLINDA
Handling
Under en jakthelg i Skåne nås Peder Rooth av ett samtal som kommer att förändra allt: den anrika banken där han är vd riskerar konkurs.

Den envisa journalisten Beatrice "Bea" Farkas fick ett tips som skulle kunna fälla banken, men hennes relation med den gifta Peder Rooth gör att hon hamnar i en jäv situation. Ska hon riskera sin kärleksrelation för ett stort scoop eller ska hon hoppas på att Peder ska lämna sin familj för henne. 

Mina åsikter
Jag hade inga förväntningar på den här serien, drama är inte en av mina favorit genres men jag blev väldigt positivt överraskad. Det här är en riktigt spännande serie, där det ligger fokus på att det är mycket spänning inte på pinsamt drama som det oftast kan bli. Skulle vara spännande med en till säsong. Jag stör mig lite på karaktärerna, för att de gör sånt man inte ska göra ex fifflar med pengar, otrohet, lögner osv men verkligheten ser ju ut så här ibland och det ger mer känslor när man ska leva sig in i serien.

8 avsnitt, huvudrollerna spelas av Julia Ragnarsson och Matias Varela

Går just nu att se på Tv4play och Cmore
baserad på Carolina Neuraths roman med samma titel.
Länk till trailern

HEDER
Handling
Det här är en serie om en advokatbyrå som har en mindre "avdelning" som kallas för Heder och som ägs av fyra kvinnor med målet att göra världen till en bättre plats för framför allt kvinnliga våldsoffer.

De fyra kvinnorna, Elin Janni Nour och Karin har känt varandra under många år, vilket även gör att de har ett gemensamt skelett i garderoben, ett skelett de gör allt för att dölja, även för sina närmaste.

Mina åsikter
Jag tycker att den här serien var jätte bra men många recensenter verkar såga den. Kanske för att den slår på det manliga toppskiktet, att de tar upp att problemet med våldtäkter och de som köper sex inte är fattiga typer utan att det finns de som vill tjänar pengar på det och att våldsamma män finns i alla klasskikt.

Men jag gillar den här serien, jag tycker skådespelarna gör ett bra jobb och jag tycker att de flesta rollerna är castade riktigt bra.

8 avsnitt, huvudrollerna spelas av Julia Dufvenius, Anja Lundqvist, Alecandra Rapaport, Eva Röse.
Går just nu att se på Via play
Länk till Trailern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...