13 oktober 2019

Karin Slaughter & Lee Child - Rent som guld

Titel & Omslag
Snyggt passande omslag och titel.

Handling
Specialagent Will Trent jobbar under cover i mytomspunna Fort Knox, där Usa:s guldreserv förvaras. Uppdraget: att lösa ett tjugotvå år gammalt mord. Den misstänkte: Jack Reacher.
Men ex-militärpolisen Jack Reacher har ett eget uppdrag i Fort Knox: att avslöja falskspel i den amerikanska militärens hjärta. Med Will Trent i hasorna är det en ännu större utmaning än innan.
Snart kommer de en omskakande konspiration på spåren - en som ingen av dem ens hade kunnat föreställa sig. Nu måste Trent och Reacher samarbeta för att hitta de som ligger bakom allt. Och det är lättare sagt än gjort...

Mina åsikter
En riktigt spännande och kort bok så den gick väldigt fort att läsa. Jag har ju läst böcker om Will Trent tidigare men inte någon av Lee Child så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig så boken var en positiv överraskning. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva utan att berätta för mycket om handlingen.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...