11 oktober 2019

Helgfrågan v. 41

Det var väldigt längesedan jag var med på en Helgfråga men idag är det dags igen :)
Fredag, helg strax och jag ska åka på roadtrip med min lillebror, jag har lite beslutsångest över hur många böcker som ska få följa med. När man inte kör är  man sällskap, när vi kommer fram kanske man vill spela spel och imorgon ska vi åka och hälsa på ett kull valpar och det kan till och med hända att en får följa med oss hem. Så när ska jag hinna läsa?

Mias fråga är Hur många sidor ger du en bok innan du ger upp? 

Jag ger aldrig upp en bok, jag brukar ge en bok 100 sidor minst, men är den seg då så får den ta en paus så läser jag någonting annat för annars tar det stopp i mitt läsande. Sen försöker jag återvända till boken lite nu och då och kämpar mig fram...

Det är väldigt sällan jag läser riktigt dåliga böcker, jag försöker mest läsa böcker som jag tror att jag verkligen kommer gilla. De jag är tveksam till brukar jag inte ens börja läsa och vissa böcker skulle jag aldrig ens börja på för jag vet att den inte kommer tilltala mig.



5 kommentarer:

  1. en paus kan det bli, jag har lärt mig välja böcker som intresserar mig.

    SvaraRadera
  2. Tänkte också som du förut, men har blivit liberalare mot mig själv på senare år. (Eller bara lättjefullare?)

    SvaraRadera
  3. Ni kan ju lyssna tillsammans på ljudbok, det gör jag och maken ofta när vi kör långa sträckor.

    SvaraRadera
  4. Ibland fungerar det att ta paus från sega böcker.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar att prova på böcker som egentligen inte tillhör det vanliga jag brukar gilla.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...