4 september 2019

Anna Jansson - Pojke försvunnen

Maria Wern #8
Titel & OmslagSom vanligt så ser man att böckerna hör ihop i den här serien. Titeln handlar om exakt det boken handlar om, en försvunnen pojke, eller till och med två.

Handling
Tvåbarnsmamman Charlotta Nilsson oroar sig ständigt för sina barn. Andreas har oförklariga blåmärken och feber och Amanda andas inte som hon ska. Är Charlottas oro befogad eller är det rent av så att hon gör sina barn sjuka?

Maria Wern arbetar under sommaren på Gotland för att få lugn och distans efter skillsmässan. Strax före midsommar får polisen in en anmälan om en nioårig pojke som har försvunnit från en fest i Herrviks fiskeläge. Man söker efter honom bland grottorna i berget ovanför Östergarnsskolan, Där gör kriminalinspektör Maria Wern en upptäckt. Två namn med ett hjärta omkring. Gammal kärlek rostar aldrig , eller är det precis det den gör?

Mina åsikter

Det här var nog den bästa Maria Wern boken jag har läst än så länge så nu hoppas jag att nästa bok kommer vara minst lika bra.  Jag gillar fallet med de försvunna pojkarna, alla hemligheter folk har, vem har riktigt rent mjöl i påsen och hur väl känner man ens sina närmsta vänner och familj?

En riktigt spännande bok med många skelett i garderoberna, jag gillade att det var fokus på fallet och inte Maria Werns privatliv.

Spoiler varning!!

Hur var det egentligen med leukemin, den äldsta pojken hade det men han hade inte blivit utsatt för radioaktiva ämnen så vad hade Andreas och hans syster? För jag fick intrycket att Andreas hade symtom innan han började hänga i bunkern, och hur kunde de ha en nyckel?  Och visste de inte att det saknades? en nyckel och märkte de inte att barnen brukade vara där och leka?

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas som ljudbok på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...