31 juli 2019

Stefan Ahnhem - Den nionde graven

Fabian Risk #2
Titel & Omslag
Omslaget passar bra till handlingen däremot titeln förstår jag inte riktigt, kanske någon annan som läst boken gör och kan förklara för mig ?

Handling
I ett vinterkallt Stockholm har Sveriges justitieminister försvunnit spårlöst på den korta vägen mellan Riksdagshuset och en väntande bil. Han tycks ha gått upp i rök, mitt i maktens centrum. Ungefär samtidigt hittas frun till en känd dansk tv-peronlighet brutalt mördad. Fabian Risk och Dunja Hougaard dras in i varsin komplex utredning som tvingar dem att konfrontera de demoner som lurar i mänsklighetens  mörkaste vrår.

Mina åsikter
Jag älskade den första boken Offer utan ansikte, den här boken är väldigt tjock men inte så där jätte spännande utan den är bitvis seg och därför tog det längre tid än jag trodde att läsa den här boken,  och nu några dagar efter jag läst ut boken så minns jag knappt vad den handlade om.

Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...