17 januari 2019

Helgfrågan v. 3

Torsdag igen = snart helg. Men torsdag är det Mias helgfråga
Har du avslutat någon serie för att den har blivit superdålig? 
Ingen jag kan komma på så där på rak arm, alltså vissa serier läser jag 1-2 böcker av sedan slutar jag läsa den. Eller börjar i första boken och sedan kommer jag inte längre så jag stänger igen boken och gömmer den i en låda med olästa böcker och hoppas den ska vara bättre nästa gång jag ger den en chans.

UPPDATERING: (Serier jag inte avslutat och inte lär avsluta)
Jan Guillous bok serie om Hamilton
Grottbjörnensfolk serien.

Bonusfråga: Har du något tips på bra tv-serie.
Jag ser jätte många tv-serier, försöker minska på antalet för att få mer tid till att läsa samtidigt som jag tittar mycket på serier när jag gör annat här hemma. Så vet inte om det skulle ge mer lästid. Men kommer tipsa om fyra serier som är på första säsongen.

You
Han är en stalker, som blir kär i en tjej och han är beredd att göra allting för henne. Den här serien är spännande, inte så obehaglig som jag var rädd för utan det visar verkligen hur allting är grått och inte svart eller vitt.

New Amsterdam

Den nya sjukhuschefen ändrar på saker och ting, han är läkare så han utför operationer, han hälsar på all personal inte bara på de som är högst upp och han stöttar sina kollegor/anställda att hjälpa människor att bli friska inte bara hjälpa patienterna för stunden och kasta ut dom igen.

FBI 

En Fbi serie, de löser fall och det finns en hel del kända karaktärer som jag har sett tidigare i serier. En serie som jag gillar att slappa framför.

the Haunting of Hill House 

En skräckserie som är riktigt bra gjord, jag gillar hela säsongen och den var helt perfekt läskig så man ville se mer och få veta mer samtidigt som man fick vara lite rädd bitvis.

13 kommentarer:

  1. Jag har en förkärlek för sjukhusserier så jag ska kolla upp den du föreslår.

    SvaraRadera
  2. You ska jag se. Ska bara läsa boken först :)

    SvaraRadera
  3. känner inte till någon av dina serier. skräckserier klarar jag inte av

    SvaraRadera
  4. You har jag funderat på att se ;)

    SvaraRadera
  5. You-serien är jag kanske lite nyfiken på. Boken var bra.

    SvaraRadera
  6. You har jag funderat på. Verkar lite udda.

    SvaraRadera
  7. Grottbjörnens folk-serien har jag också med. Minns att jag tyckte att första delen var fantastisk, men sedan...

    SvaraRadera
  8. You har jag tänkt titta på någon gång

    SvaraRadera
  9. Åh, The Haunting of Hill House vill jag se. Har ju läst boken och förstår att mycket, väldigt mycket, är annorlunda i tv-serien.

    SvaraRadera
  10. Har läst ut båda serierna som du nämner och gillar dem. Tack för tv-serietips.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...