10 januari 2019

Helgfrågan v. 2


Torsdag igen, veckorna verkligen springer iväg och skolan har börjat om igen. Mia undrar den här helgen om valet av genre har ändrat sig med åren, och i sådana fall hur.
I tidiga tonåren läste jag väldigt mycket hästböcker och kittyböcker. Sen kom det en period i gymnasiet när jag plöjde Stephen King och Dean Koontz. Sen blev det paus från läsandet, när jag började om var det blandat romaner och thriller. Men på senare år har jag nischat in mig mer och mer på thriller, deckare (väldigt mycket svenska deckare) men varierar även med lite barn och ungdomsböcker, men för varje år blir det mer och mer svenska deckare och de är ju så bra!!
 
Bonusfråga: Har ni plockat bort julen? 
Dagen efter julafton flyttade alla tomtar tillbaka till sina kartonger, idag åkte gardiner, stjärnor och ljusstakar tillbaka där de står mesta delen av året.  Så japp jag har plockat bort allt!

13 kommentarer:

  1. skönt när läspauserna inte blir för långa.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att variera min läsning, men i perioder läser jag mer av en genre än andra. Hade också en period när jag nästan bara läst hästböcker :)

    SvaraRadera
  3. Plockar du bort julprydnaderna på självaste juldagen? Det är ju den dagen det är jul på riktigt.

    SvaraRadera
  4. Julen är bortplockad hos oss också!

    SvaraRadera
  5. Många är det som läser Svenska deckare :) Jag är glad att vi inte alla behöver göra det ;)

    SvaraRadera
  6. Dagen efter julafton? När sätter du egentligen upp tomtarna? Vi tar fram tomtarna typ ett par dagar innan julafton (i år blev det lördagen innan) så att plocka ner dem på juldagen känns ju inte som ett alternativ :)

    SvaraRadera
  7. Håller med dig om svenska deckare!

    SvaraRadera
  8. Kul med lite variation, men även jag snöar in mig på en viss genre.

    SvaraRadera
  9. Har också plockat bort julen men det kan finnas någon grej kvar. ;)

    SvaraRadera
  10. Jag hade också en period med Stephen King!

    SvaraRadera
  11. Kitty-böckerna läste även jag när jag var ung.

    SvaraRadera
  12. Undrar hur många svenska deckare som publiceras varje år. Säkerligen mer än jag har en aning om.

    SvaraRadera
  13. Jag läste mycket Lotta böcker men det gör jag inte så mycket längre.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...