2 december 2018

Martin Widmark, Helena Willis - Campingmysteriet


Titel & Omslag
Boken utspelar sig på en camping så rätt logisk titel och på omslaget är det med mycket som är med i boken, och det är kul med ett tänk bakom omslaget.

Handling
Det råder ett härligt sensommarlugn på campingplatsen, där Lasse och Maja tältar tillsammans med Miranda och hennes lilla apa. Men strax börjar saker försvinna spårlöst och grannarna uppför sig allt mer mystiskt. Och när campingägaren en morgon vrålar rätt ut över sin kräftbur,  inser de att det är slut på semestern. Dags för spaning..

Mina åsikter
Jag gillar de här deckarböckerna, långsamt byggs spänningen upp sakta händer det mer och mer, man blir även introducerad för de olika karaktärerna på ett bra sätt och de lustiga namnen gör det lite lättare att komma ihåg vem som är vem. Däremot tyckte jag att i den här boken gick det lite väl långsamt i utvecklingen, första halvan där var det som bara introduktion av karaktärerna och först i andra halvan började det hända mer spännande saker.

Julias åsikter
Den var bra, spännande och jag kunde inte lista ut vem som hade tagit grejerna förrän vi fick veta det i boken.

Spoiler varning!
Julia tyckte det var konstigt när det fanns flera som var skyldiga, att bröderna Bacon tog kniven och det var Tahita som hade släppt ut kräftorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...