1 december 2018

48 Julönskningar


OriginalTitel: 48 Christmas whishes
Betyg på IMDB: 4.5
Mitt betyg: 7.0
Längd: 1h 24min
Genre: Familjefilm, komedi
År: 2017
Skådespelare: Khiyla Aynne, Elizabeth Ellsworth, Maua Franzoi, Liam Macdonald
Trailer

HandlingTre av tomtens nissar råkar tappat bort 48 önskningar, så för att ingen ska får reda på vad som har hänt så åker två av nissarna de från Nordpolen till människorna där önskningarna kom ifrån för att samla in och skicka önskningarna till deras kompis som är kvar och fixar i verkstaden.

Samtidigt försöker en ensamstående mamma göra julen lika magisk som den var när barnens pappa levde, men med en dotter som tycker julen är hemsk och en son som inte längre riktigt minns sin pappa så är det lättare sagt än gjort.

Mina åsikter
Min dotter på 8 år började se den här på netflix och jag skynda mig att se ikapp så vi skulle kunna se den tillsammans. Vilken mysig film det här är, en mamma som verkligen försöker göra allting för att hennes barn ska få en magisk jul, hon sörjer fortfarande sin make men hon verkar klara sig själv rätt bra, men det känns som att det inte finns några fler anhöriga vilket känns väldigt ensamt.

Barnen är duktiga skådespelare och syskon bråken känns så äkta, så det här känns som en välskriven film. Och det är mysigt hos tomten, i hans verkstad och den här filmen är verkligen en perfekt familjefilm att se nu kring jul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...