21 september 2018

Louise af Boije - Skendöda

Motståndstrilogin 2/3

Titel & OmslagSom ni kanske vet vid det här laget så gillar jag ju när man ser att böcker i en serie hör ihop så även på omslaget vilket man gör, så jag hoppas tredje boken också kommer passa in.

HandlingSara har bestämt sig för att återvända till Stockholm från Örebro, trots de märkliga och traumatiska händelser som präglat hennes första höst i huvudstaden. Mer på sin vakt än någonsin byter hon till ett jobb inom konsultbranschen och flyttar till en ny stadsdel i hopp om att de ansiktslösa förföljarna ska lämna henne i fred. Men den mardrömslika utpressningen tar snart vid där den slutade. Omgiven av finansvärldens korruption och maktspel måste Sara ställa sig frågan: finns det överhuvudtaget någon hon kan lita på?

Mina åsikter

Först hade jag glömt vad första boken riktigt handlade om men det gick väldigt fort att komma in i handlingen igen, och Louise skriver på ett väldigt bra sätt så man får små glimtar om vad som hände Sara i första boken utan att det blir för mycket. Det här är ju en väldigt spännande bok, jag håller andan och det blir lite jobbigt att vara spänd genom hela boken som ändå är på 470 sidor, men det gör också att det är väldigt svårt att lägga ifrån sig boken, den plockar väldigt ofta på ens uppmärksamhet.

Det måste vara så jobbigt att vara Sara, när hon inte vet vem hon kan lita på och det händer så mycket konstigt hela tiden. Genom hela boken så känner jag att man inte vet vem man kan lita på och inte, vem kommer göra Sara illa och vem är egentligen god, fast det verkar mest finnas hemska personer i den här boken och jag tycker så synd om Sara. Den här boken var så spännande, jag vill läsa mer NU NU NU så jag hoppas verkligen att vi inte behöver vänta så länge på att sista boken ska komma för jag måste få veta hur det går för Sara!

Spoiler varning!!

Oj vad det händer mycket i den här boken, väldigt många som dör och jag blir så irriterad på att poliserna ingenting gör. Men jag förstår också hur svårt det måste vara i brist på bevis men när ens pojkvän, systerns häst och mamma dör så måste de ju se hotbilden och verkligen göra någonting. Fast återigen, vad ska de göra, skyddad identitet är ju det enda när de inte vet vilka som ligger bakom allting.

Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  bokus  cdon

1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...