27 mars 2018

Veckans topplista v.13 – Påskekrim

I veckan är det påsk och många läser deckare under påsken, så Johanna vill att veckans topplista handlar om fem deckare vi tipsar om inför påskhelgen. Jag älskar att läsa deckare/thriller så här kommer min topplista, tre serier, en som kommit ut tidigare och två som har nyss kommit ut, de alla är böcker som jag inte kunnat sluta läsa utan verkligen har bitit sig fast hos mig. 

Anki Edvinsson - Lust att döda
Jan-Erik Fjell - Hämnaren
Samuel Björk - Det hänger en ängel ensam i skogen
Mons Kallentoft - Zack serien
Kristina Ohlsson - serien om Fredrika Bergman
Lars Kepler - serien om  Joona Linna

Det ska bli så spännande att se vad ni andra tipsar om för böcker, säkert några av mina hyllvärmare som kommer börja locka och böcker jag inte hört talas om som jag kommer vilja läsa!

11 kommentarer:

  1. Har inte läst någon. Jag är väl en riktig eftersläntrare. Men jag borde nog läsa något av Kristina Ohlsson nån gång. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. känner igen författarna men har inget läst

    SvaraRadera
  3. Hämnaren ska jag läsa snart och de flesta av de där serierna har jag läst.

    SvaraRadera
  4. Lars Keplers serie och Zack -serien vill jag läsa och har köpt på nig några böcker av. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  5. Eftersom jag känner igen alla (och har läst) utom den första är det ju den jag blir nyfiken på :-)

    SvaraRadera
  6. Keplers böcker är verkligen bra!

    SvaraRadera
  7. Tack för tips! Läst ett par böcker i serien om Joona Linna.

    SvaraRadera
  8. Lars Kepler där måste jag läsa den sista för det kommer snart en ny

    SvaraRadera
  9. Ohlsson har jag läst en bok av i den serien, men sen har det inte blivit fler. Björks bok har jag läst. Nyfiken på Fjells bok. ;)

    SvaraRadera
  10. Zack-serien är verkligen en bladvändare. Jag längtar så efter nästa bok :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...