15 februari 2018

Helgfrågan v. 7

Alltså det har redan hunnit gå 7 veckor på det här året, tiden verkligen springer iväg och jag skulle verkligen ibland vilja dra i nödbromsen eller i alla fall sakta ner farten för det känns som att livet nästan springer iväg.

Oj sportlov... redan, här har barnen det v10 men de åker mycket skidor och skridskor de här veckorna + att de har bad och jag tycker det är jätte bra att man låter barn i lågstadiet få röra på sig mycket. Men nu till Mias helgfråga Har du gjort någon rea beställning? 
Nej jag har inte gjort någon beställning ÄN, det kanske blir en men vi får se. Jag är rätt nöjd med att läsa lite hyllvärmare dessutom har inte hittat någon bokrea på icamaxis hemsida (har ni sett någonting?) och det är dit jag brukar åka för att få köpa böckerna fysiskt. Dessutom är bokrean på felvecka i år så jag kan inte åka dit på morgonen som jag brukar (bokrean brukar alltid vara när min sambo jobbar eftermiddag så då brukar jag kunna åka på morgonen)
Vilket är ditt absolut bästa reatips för i år? Reatips till mig måste vara Harlan Coben - Främlingen eller Kristina Ohlsson - Syndafloder. Reabok som jag kan tipsa om är Samuel Björk - Ugglan dödar bara om natten, Camilla Grebe - Eld och djupa vatten, Kristina Ohlsson - sjuka själar.
Bonusfråga: Brukar du kolla efter röda prislappar?Inte på bokrean, men annars typ alltid för jag älskar att lyckas fynda till nedsatt pris. Däremot stör jag mig på affärer som alltid har röda prislappar.

15 kommentarer:

  1. Här vankas sportlov v 9. Bara att bita ihop och överleva en vecka till innan ledighet.

    SvaraRadera
  2. jag tycker om att gå runt, har aldrig beställ något i förväg.

    SvaraRadera
  3. roligt att titta runt i bokaffären och bli överraskad.

    SvaraRadera
  4. Får se om jag kan gå inom bokrean på rätt dag, helst ska man ju dit när de brukar ha det där 4 för 3-erbjudandet :)

    SvaraRadera
  5. vore inte helt fel med lite sportlov eller läslov, det tycker jag borde införas ;)

    SvaraRadera
  6. Jag har också fyndat böcker på Ica, mer än en gång!

    SvaraRadera
  7. Någon bok ska jag nog lyckas knipa på rean, det brukar bli så. Men någon förbeställning har jag inte gjort.

    SvaraRadera
  8. tänkte faktiskt inte på ICA ens. har inte skickat in någon beställning. kommer nog att gå i några bokhandlar

    SvaraRadera
  9. Ugglan dödar bara om natten är mycket bra reatips!

    SvaraRadera
  10. ICA brukar ju ha bra priser på böckerna men förra året tyckte jag sortimentet var ganska dåligt.

    SvaraRadera
  11. Icas rea kommer nog nästa vecka. Tror jag i alla fall. Brukar handla böcker där ibland. De kan ha bra ungdomslitteratur.

    SvaraRadera
  12. Syndafloder är jag lite nyfiken på, även om just Sjuka själar inte riktigt gick hem hos mig.

    SvaraRadera
  13. Du får gärna kika in på min blogg för att delta i en tävling där man kan vinna en inbunden bok av De fördärvade av Karin Slaughter! :)

    SvaraRadera
  14. Oj, visste inte att det var så otroligt stor spridning på sportlovet. Vi har nu här i Borås, alltså sista dagen idag.

    SvaraRadera
  15. Röda prislappar jämt är inte bra man ska känna att man fyndar.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...