14 februari 2018

Karin Slaughter - Triptyk

Will Trent #1
Titel & Omslag
Nej jag förstår varken titeln eller omslaget, någon som förstått det bättre än mig?

Handling
En kvinna hittas mördad och den garvade kriminalassistent Michael Ormewood tar sig an fallet. Han möts av en brutal syn - offret är stympat på ett bestialistisk sätt - och Michael inser att han står inför ett av de värsta brott han någonsin utrett. Dessutom blir det snart uppenbart att mordet bara är ett av flera liknande fall.

För att hjälpa Atlantapolisen kopplas specialagent Will Trent in - en man som Ormewood instinktivt ogillar. När ett offer hittas i Michaels egen trädgård når han olustkänslor sin kulmen. Äre t en ren tillfällighet, eller borde han se det som ett hot riktigt mo just honom!

Mina åsikter
Jag fick först ett väldigt bra intryck av Michael tills han visar sig vara ett kräk och den värsta sorten också, en polis får inte bete sig så som han gör. Det här är en bok där ingenting är vad det verkar vara utan det är tvärt om och ännu värre. Eftersom det här är första boken om Will Trent men jag har redan läst bok tio så jag visste redan en del saker som vi fick veta i den här boken, så det blir lite kaka på kaka när man inte läser serien i rätt ordning men jag hoppas verkligen att det kommer översättas fler böcker i den här serien för jag är intresserad av att få läsa känna Will mer. 

Spoiler varning!
Alltså hur gammal är Cynthia, först får man det att tro att Michael ligger med grannens fru sen är hon helt plötsligt bara 15 år och det är när man får veta det som allting tar fart. Det som är väldigt intressant med den här boken är ju den biten att polisen är boven och boven är inte så skyldig som man kan tro och att vissa föräldrar verkligen är villiga att göra vad som helst för att rädda sitt egna rykte + lever i fruktansvärt förnekelse om sin egna son. Jag tycker också att det är intressant att huvudkaraktären är kraftigt dyslektiker men ändå fixar så mycket, samtidigt som han inte klarar av massa saker, man skjuter inte under stolen med att det är jobbigt för han.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...