21 augusti 2017

Emelie Schepp - Pappas pojke

Bok #4 om åklagare Jana Berzelius
Omslag & Titel
Pappas pojke har så klart att göra med den försvunna sexåriga pojken, och omslaget har också med handlingen att göra så väldigt bra gjort måste jag säga.

Handling
En varm sommarkväll ringer en sexårig pojke till sin pappa, skäckslagen berättar han att någon har tagit sig in i deras hus och gör illa hans mamma. Det är det sista som hörs innan pojken försvinner spårlöst i Norrköping. Åklagare Jana Berzelius leder förundersökningen av det komplicerade fallet, tillsammans med kriminalkommissarie Henrik Levin och kriminalinspektör Mia Bolander försöker hon ta reda på vad som ligger bakom försvinnandet. Ju närmare sanningen de kommer desto mer personlig blir utredningen för Jana och hon inser att det är väldigt bråttom att hitta pojken.
Men samtidigt så sitter Danilo Pena i häktet och han är beredd att göra vad som helst för att se till att Jana blir den åklagare som har hans fall på sitt bord, så när hon går med på att träffa honom så går hon rakt i hans katt och råtta fälla.

Mina åsikter
Oj vilken spännande bok, jag hade väldigt svårt att släppa Pappas pojke när jag hade börjat läsa. Jag har gillat de tre tidigare böckerna om Jana så jag hade rätt höga förväntningar på den här boken och jag blev inte besviken. Janas privatliv och problem med Danilo tog väldigt mycket plats i den här boken vilket var väldigt trevligt men nu hoppas jag att det som inte löste sig i Pappas pojke ska lösa sig i nästa bok så hon kanske kan få gå vidare och lämna sitt förflutna bakom sig. Hade jag varit Jana hade jag tagit bort min tatuering i nacken för att inte ge de som gav mig den så mycket makt, och för att inte ha kvar bevis. Jag gillade upplösningen på själva fallet också, det var lite oväntat men samtidigt blev jag inte förvånad utan man märkte ju tidigt att någonting inte riktigt var som det skulle.
betyg 5 av 5
boken finns att köpas på   adlibris  bokus  cdon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...