16 mars 2017

Bolibompa draken går på kalas & åker tåg

Jag har läst om Bolibompa draken för mina barn som i år blir 2 och 7 år, den äldre lyssnade på historierna och den yngre tittade på bilderna och båda gillar böckerna.

Bolibompa draken åker tåg
Här finns små fakta rutor om olika grejer bland annat får man lära sig om vad en perrong är. Man får även veta hur det går till när man ska åka tåg, däremot får man inte veta vad Draken gjorde på perrongen från första början och det blev min dotter lite besviken över.

Bolibompa draken har kalas
Draken fyller och försöker överraska sig själv men det är så svårt
så han bestämmer sig för att ha kalas. Men eftersom han inte vill välja att bjuda några och riskera att glömma någon så bjuder han alla han känner.  Det här är en jätte fin historia om att det viktiga är inte att få saker utan att få umgås med andra och ha roligt.

Jag hade jätte gärna velat läsa fler böcker med Bolibompa draken, de är lättlästa med jätte fina illustrationer av Micaela Favilla. Det är mycket att titta på och det är en text med väldigt bra handling som både är lärorik och har dolda budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...