29 oktober 2016

Rachel Renee Russell - Skolans hjälte

Del ett i serien om Max Crumbly.
Max Crumbly är en pojke som fram tills nu har haft hemundervisning av sin farmor, men nu har han fått ta klivet ut och fått börja på en riktig skola, South ridge middle school. När han inte har fått gå i skolan tidigare pga sina överbeskyddande föräldrar så har han inte hunnit skaffa sig så många kompisar däremot har skolans mobbare Doug Thurston fått upp ögonen för han och gör skoldagarna till plågsamma men inte värre än att bli hemundervisad. Max gillar att rita serier och är rätt duktig på att rita, och han önskar att han vore mer som de hjältar han läser om i serier men även ritar själv.

Den här boken/serien är mer för 10-15åringar så jag är inte rätt kategori men jag gillar den här boken för det är inte lätt att vara ny i skolan och det värsta Max vet är att bli hemundervisad igen så då står han ut med skit och gör allt för att hans föräldrar inte ska få veta någonting. Det jag reagerar över är att Doug måste vara helt känslo kall när han utställer Max för saker som kan vara farliga, exempelvis när han stänger in han i skåpet och aldrig kollar så han kommer sig ut. Men i den här serien precis som Rachels Renees serie om Nicki får man tänka till lite, vad är okej ochinte, hur är man en bra kompis och kanske kan jag inse att någon även på min skola är ensam.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...