31 augusti 2016

Christina Larsson - Slaskjobbet

Andra delen i den här serien om kriminalkommissarie Ingrid Bergman.

Vad döljer sig i frysboxen som änkan Elsa Karlsson och hennes hund Lufsen upptäcker på en parkeringsplats en morgon i oktober? Lufsen är väldigt intresserad av påsen som ligger på frysen och när Elsa lyckas få se vad som finns i så blir hon chockad men lyckas i alla fall larma polisen.
Under sommaren har det försvunnit fyra familjefäder som var bosatta i samma del av Göteborg, Ingrid Bergman och hennes team tror att de snabbt ha löst fallet men det var inte så enkelt som de först trodde.

I den här andra boken får vi lära känna Ingrid mer och veta mer kring hennes förflutna, när jag inte läste böckerna i rätt ordning så vet jag att det inte spelar allt för stor roll för böckerna är ganska fristående men det finns ju vissa personliga delar som man kan bli spoilad om.  Direkt efter att jag hade läst ut den här boken så kastade jag mig över del 4 (3an råkade jag läsa först när jag fick den som rec.ex). Jag förstår inte varför jag inte började på den här serien tidigare, och varför har ingen skrivit någonting om den? Ingen som har läst? Vill ni ha bra svensk deckare så läsa dessa fyra böcker, det är högt tempo, med en handling som är jätte spännande så man vill sträckläsa hela serien. Jag personligen kan bli lite less om jag läser för många delar i en serie i sträck, men inte den här gången.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  cdon  adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...