31 maj 2016

Pernilla Ericson - Spåren vi lämnar efter oss

Första delen i serien om Erlagruppen.
Det sker brutala kvinnoöverfall längst med den gröna tunnelbanelinjen och skräcken sprider sig i Stockholm. Liv är polis men hon har tvingats till ledighet i väntan på att internutredningen efter att hon misshandlade en man som försökte överfalla henne. Men under sin väntan så blir hon rekryterad till Erlagruppen, som har i uppgift att finna männen som överfaller kvinnor. Sökandet leder gruppen in i nätets mörka vrår och så fort de börjar hitta sambandet mellan kvinnorna så inser de  hur välplanerade överfallen är och att de bara blir grövre för varje gång.

Wow vilken bra bok! Det är många riktigt intressanta karaktärer, det är en bra story och den här boken är inte förutsägbar på något sätt utan det händer oväntade saker, det är flera tvister och den är så spännande att den inte går att lägga ifrån sig.  Verkligen en bok jag rekommenderar och det kliar i fingrarna på mig att få läsa fortsättningen, för det måste komma en fortsättning, helst flera för det här är verkligen en serie i min smak!
Betyg 5 av 5
boken finns´att köpas på  harpercollins cdon adlibris

2 kommentarer:

  1. Suck. Nu vill jag ju ha denna också... ;)

    SvaraRadera
  2. Den här boken är jag lite sugen på! Verkar riktigt spännande!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...