29 december 2015

Gayle Forman - Jag var här



Cody blir chockad och jätte ledsen när hon får veta att hennes bästa kompis Meg har tagit sitt liv, ensam på ett hotell rum och sedan skickat ut mail till sina nära och kära innan. Cody kan inte förstå varför Meg ville ta sitt liv och varför hon ingenting har sagt om att hon inte mår bra.
Megs föräldrar som har funnits där som för Cody så länge som de har varit vänner ber Cody åka till universitetet där Meg gick för att hämta hem hennes saker.
Men väl där inser Cody att hon inte hade en aning om vad som pågick i Megs liv och när hon träffar hennes vänner så får hon lära känna en ny sida av Meg, men det är inte fören hon öppnar en krypterad fil på Megs dator som hon inser att Meg har suttit på en sida där man pushar varandra till att våga ta steget till att avsluta sitt liv som hon inser att hon måste få reda på sanningen.

Obs varning för spoilers! 
Att Megs föräldrar dolde att hon inte mådde bra känns ju inte riktigt som rätt sak att göra, för när folk inte mår psykiskt bra kanske man måste prata med varandra för att ha koll på hur personen egentligen mår eftersom folk är väldigt bra på att låtsas må bra.
Jag hade svårt att fastna för karaktärerna i boken och egentligen fastnade jag inte för själva storyn heller, alltså boken var helt okey men inte så att jag känner att jag kommer rekommendera massa andra att läsa den.
Betyg 3 av 5
boken finns att köpas på adlibris cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...