26 april 2015

Tv - serier [v17]

Finding Carter s02x03
Jobbigt när Lori ringer till flickorna hela tiden men konstigt att hon ens får ringa dom.
Att det är mycket kaos nu och värst verkar det vara för Taylor, hon tar allting mycket bättre än vad Carter gör sen att de inte berättar allting för Taylor kommer inte löna sig utan hon kommer bara bli arg på nytt.

Finding Carter s02x04
Oj vilket kaos avsnitt, alla håller med folk till höger och vänster och jag vet inte vad jag tycker om alla relationer. Carter och Crash gillar jag faktiskt och speciellt nu om han har ändrat sig, och han fanns verkligen där för Carter när Lori visade sitt rätta jag men jag tycker det går lite väl fort.
Elizabeth och Kyle gillar jag oxå däremot vill jag inte se David med någon student, det känns väldigt fel fel fel. Och vad sysslar Taylor med? Dumpar Max och är sen super svartsjuk och går då och håller på med sin kompis som hon vet har känslor för henne sen hur långt de gick vet jag inte. 

Scorpion s01x22 *säsongs avslutning*
Ett riktigt bra avsnitt och bra att de fick ordna upp sig så man inte hade blivit lämnad i förra avsnittet och inte veta hur det skulle gå med Walter. Men som tur var fick vi veta hur allting skulle bli och serien är ju upplockad för en andra säsong så nu bara vänta och se vad som kommer hända.

the Flash s01x19
Ett riktigt bra Flash avsnitt, äntligen tror även Caitlin att Harrison inte är Harrison och det är några fler som börjar förstå att det händer saker som man inte kan förklara så Eddie behövde inte sitta så länge i fängelse och vad skönt att han ville bli rentvådd på rätt sätt!
Och Eddie och Iris blev sams igen och när den falska Barry kysste Caitlin så kanske vi fick en spoiler om vad som komma skall i framtiden, jag ser hellre Barry med Caitlin än med Iris, för jag gillar Iris och Eddie ihop. 

Chicago Fire s03x20
Vad trist att Mills ska flytta och att han kysste Dawson det sista han gjorde, vad kommer det innebära? För allting brukar ha en mening för eller senare.

Nästa vecka blir det ett crossover avsnitt med Chicago PD och  Law and order SVU, jag älskade sist det var ett och nu blir det typ avslutningen på säsongen med ett sånt! :)

iZombie s01x06
Just ja Major fick sig ju i förra avsnittet men han verkar ha klarat sig rätt bra. Och jag gillar att Liv insåg att hon behöver gå vidare och Major fick veta att Liv har börjat dejta så han kanske oxå nu kommer gå vidare.

Arrow s03x20
Oliver kommer hem och hittar Thea och hon lever trots allt men hamnar i respirator och chansen att överleva är inte stor, han vet direkt vem som ligger bakom och får erbjudandet om att de ser till att Thea överlever om Oliver joinar Ra's al Ghul.
Inte ens Malcom vill att Oliver ska åka för han vet att om de får tillbaka Thea via det där vattnet så kommer det ändå inte vara samma Thea, hon kommer vara förändrad!
Felicity pratar med Ray om att låna hans jet så hon och Oliver kan åka och eventuellt rädda Theas liv och han säger att han vet att Felicity fortfarande har känslor för Oliver så de gör slut.
WHAT!! Jag gillar verkligen Felicity och Ray tillsammans!

Alla som längtat efter Olicity fick verkligen ett avsnitt nu att vara riktigt nöjda över för nu fick de då verkligen till det, och nu kan man väll inte bryta upp dom igen? Felicity hade då verkligen attityd i det här avsnittet och jag gillade att hon tog kommandot och körde med Malcom och drogade Oliver.
Den Thea som återvände är så förändrad, hon blev så oskyldig och liten men det kommer nog bli bättre för hon började först och minnas saker som hon först glömt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...