27 april 2015

Jeff Kinney - Usla utsikter

Bok nr 4 i serien Dagbok för alla mina fans, men den första boken om Greg Heffley som jag läser. 

Det här är verkligen en nutidabok för tonårspojkar, eller yngre. Först tyckte jag boken var rolig och kände igen dagens tonåringar i det som skrevs men rätt fort började jag störa mig på Greg. 
Visst, man tycker att ens föräldrar och syskon är jobbiga när man är i tonåren men många gånger så kändes det som att Greg var trög eller yngre i sitt tänkande än i ålder. 
Störde mig även på hans kompis pappa som gav Greg skulden när man kan tycka att hans son ska veta hur man beter sig på countryklubben men den där kompisen verkar aldrig stå för någonting utan säger bara sånt som låter bra hos hans föräldrar.
Jag får se om jag kommer läsa fler Dagbok för alla mina fans böcker, som det känns nu efter en bok så lär det inte hända men jag kanske kommer ändra mig för vet andra som gillar dem. 

Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på cdon adlibris



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...