12 december 2014

Bokbloggsjerka 12 – 15 december

Oj nu är det inte många jerkor kvar det här året, tur det kommer fler nästa år!
Med nytt år blir det nya spännande utmaningar i livet och många nya böcker som kommer ut.
Den här jerkan i alla fall så undrar Annika om Betyget 3 är ett dåligt betyg i en skala 1-5.


Nej det kan jag inte tycka att det är, vissa böcker speciellt många mellan böcker och även vissa delar i en serie dippar ner på en 3a för att man kanske har läst någonting riktigt bra precis innan.
En trea är inte en dålig bok och absolut inte en super bra bok utan den är bra, det är ofta den typen av böcker som man kan slö läsa och de som kan dra upp en ur lässvackor för de kan vara lite enklare.
Men ibland behöver man en bok av betyg 5 för att ta sig upp ur en lässvacka.

Jag ger en del böcker betyg 3 och har aldrig fått kritik för det, sen vet man om oxå att läser jag en bok vid fel tidpunkt kan den få ett bättre eller sämre betyg än vad jag hade gett en annan dag.

Hoppas ni får se många Lucia tåg och höra vacker sång av personer i alla möjliga åldrar i helgen, jag vet inte om jag kommer få se något lucia tåg men jag ser framemot när dottern blir äldre och ska gå i lucia tåg.

17 kommentarer:

  1. Ibland kan en omläsning få en att gilla boken ♥

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tycker inte heller att en trea betyder en dålig bok, men inte heller bra.

    SvaraRadera
  3. Jag har betyg 1-5 på min blogg men funderar att ta bort det systemet för det är svårt att jämföra böcker. Vill mer kunna förmedla känslan de gav när jag läste boken.

    SvaraRadera
  4. Håller med om att vad man tycker om en bok också beror på när man läser den.

    SvaraRadera
  5. En bra poäng det där med att upplevelsen av en bok kan påverkas av vad en läste precis innan. Därför blir sifferbetyg rätt godtyckliga tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Jag har redan fått se ett luciatåg i sonens skola!

    SvaraRadera
  7. En trea kan vara både bra och dålig beroende på vad det är för bok känner jag. Får en tung och svår bok en trea är den förmodligen inte värd att lägga tid på tänker jag. :-)

    SvaraRadera
  8. För mig är en trea rätt bra, en bok som man är bra underhållning om man kan säga så.
    Mia

    SvaraRadera
  9. Bara treor skulle inte vara så kul, men emellanåt så är det OK med sådana böcker.

    SvaraRadera
  10. En trea är bra betyg enligt mig. Tycker om en sådan bok helt enkelt - varken mer eller mindre.

    SvaraRadera
  11. Tycker också treor innebär att böckerna är helt ok.

    SvaraRadera
  12. Nej en trea indikerar inte att en bok är dålig. Tvärt om den är bra men saknar det där lilla extra.

    SvaraRadera
  13. En bok som får en trea i betyg är oftast bra underhållning och helt ok. ;)

    SvaraRadera
  14. Betyg kan vara ganska svårt ibland.

    SvaraRadera
  15. Du har blivit taggad inne på min blogg!

    SvaraRadera
  16. För mig är en 3:a bra och jag vill gärna läsa mer av författaren.

    SvaraRadera
  17. Betyg är inget för mig, jag väljer efter min egen känsla, som kan variera kraftigt!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...