23 juni 2014

Sarah Dessen - Blunda och hoppa

Det här är en typiskt Sarah Dessen bok, och jag älskar verkligen hur man kan leva sig in i boken och att jag vill bara läsa mer och mer och sen är boken slut och jag vill läsa mer av Dessen!! 

Remys mamma är snart inne på sitt femte äktenskap och Remy är den som får dra i alla trådar för att det ska bli ett perfekt bröllop. Remys pappa stack innan hon var född och hon har aldrig haft någon kontakt med han.
Remy tror inte på kärlek och hon håller sig till korta förhållande eller one night stands, hon är inte villig att ta några risker utan dumpar innan hon faller för en kille.
Men så en dag träffar hon Dexer, en kille som varken är som killar Remy brukar träffa eller spelar efter de regler Remy sätter upp.

Jag började läsa Blunda och hoppa en kväll och kunde inte sluta läsa utan låg uppe till på små timmarna och när boken tog slut så somnade jag och ville bara läsa fler liknande böcker. Dessen är en riktigt bra författare som verkligen skriver böcker som griper tag i en och sen aldrig släpper taget utan man vill hela tiden ha mer.
Jag blir till och med rädd för att ta upp en ny bok att läsa för jag är så rädd att bli besviken på att inte läsa en bok som griper tag i en på samma sätt.
Visst storyn är förutsägbar men Dessen skriver på ett sätt som gör att jag lever mig in i storyn och det känns som att man känner karaktärerna och man blir kär och arg och ledsen. 

Betyg 4 av 5
Boken finns att köpas på   adlibris   cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...