22 juni 2014

Elisabeth Akteus Rex - Mörk avsikt

Och äntligen fick jag läsa sista delen i trilogin om Emelie Thörnqvist med flera så har ni inte läst de tidigare delarna så borde ni inte läsa mer för då blir ni nog rätt spoilade!

Cecilia har nu legat 2 veckor i koma, Emelies egna liv är i kaos eftersom igen har blivit av med ett jobb men nu även utan saker när hennes lägenhet blev vandaliserad.
Hon har äntligen fått en lägenhet men i ett slumområde och hon har inte möbler och inga pengar för att köpa möbler.
Sen har ju den där knarkrättegången fortfarande inte varit och inte har hon fått bukt på hur hon ska göra med sitt kärleksliv men just nu pratar hon inte med någon av killarna.
En dag plingar det på dörren och det står en tjej där utanför som vill låna toaletten och den där tjejen behöver Emelies hjälp för hon är jagad och är livrädd för att bli dödad.


Jag tycker att rättegången har dragit ut på tid, jag ogillade Emelies dejtande av två killar och tyckte att det tog evigheter innan hon fick ta tag i den biten. I den här trilogin har vi fått ta del av enormt många personer som har förföljt och blivit förföljda, svartsjuka respektive, personer som far illa, misshandel, sekter, knark, alkoholproblem, ensamstående föräldrar. 
Och även de här som gör vad som helst för att de ska få det de är ute efter eller slippa åka dit för någonting de verkligen har gjort. Den här trilogin hade nog med ungefär allt och när man började den här tredje boken så var allting kaos och man ville få lite ledtrådar och att vissa saker skulle bli avslutade men allting avslutade i en riktigt snabb hastighet de sista kapitlena i den här boken, jag hade föredragit lite mer avslut och mer förklaringar och inte att allting helt plötsligt hastades igenom.


Betyg 4 av 5 (Hela trilogin får 4 av 5)
Boken finns att köpas på adlibris  cdon 
 

1 kommentar:

  1. Jag börjar nog känna mig lite sugen på den här för mig fullständigt okända författare :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...