20 juni 2014

Bokbloggsjerka 20 – 23 juni

Glad midsommar på er alla och idag frågar Annika Hur länge vi väntar innan vi påbörjar nästa bok när vi har avslutat en. 

Jag gör precis som Annika och slalomläser så jag har alltid flera böcker på g, men oftast en som jag har full fokus på sen någon som man läser i då och då och någon som man har tappat intresset för av olika anledningar...
Men när jag läser ut en bok så antingen försöker jag ta tag i någon mer påbörjad bok eller så påbörjar jag en ny bok direkt, det beror lite på hur det ser ut i rec.ex högen ;)

Jag har även haft en period när jag läst en deckare, en bok på engelska och en annan men då brukar det bli någon bok liggande så fastnade jag i en genre och efter någon månad kände man inte så stort sug att plocka upp de där påbörjade... Man ger inte riktigt böckerna en chans då så försöker faktiskt skärpa mig och inte påbörja så många utan att minska på högen med redan påbörjade...


11 kommentarer:

  1. Jag brukar läsa två böcker samtidigt och börjar direkt på en ny när en är färdigläst

    SvaraRadera
  2. Här varierar det lite hur lång tid som går :)

    SvaraRadera
  3. För mig skulle det inte kännas rättvist mot böckerna om jag läste mer än en i taget :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill egentligen bara ha en bok på gång, men ofta blir det så att jag har någon vid sidan om som jag läser lite grann i då och då. Just nu, till exempel, har jag problem med att ta mig igenom Gösta Berlings saga, så jag bär med mig den och läser ett par kapitel där det passar helt enkelt :-) Det får fungera det med!

    SvaraRadera
  5. Jeg synd det er veldig fint å være med på denne utfordringen! Leser ikke ofte engelske bøker, bare en gang i blant på ferie. Det samme med bøker på tysk, svensk eller dansk.

    SvaraRadera
  6. Min lästakt är lite lugnare, men det händer att det finns mer än en bok på g.

    SvaraRadera
  7. Før kunne jeg ha en bok på badet, en på soverommet og en i kjøkkenet. Men nå holder jeg ikke på slik lenger. Har bedre tid nå, og kan konsentrere meg om en av gangen.

    SvaraRadera
  8. Äntligen någon som är lika tokig som jag på att slalomläsa, hihi :)

    SvaraRadera
  9. Slalomläser också oftast nuförtiden, men har nog som du oftast en huvudbok.

    SvaraRadera
  10. För mig varierar det lite när jag påbörjar en ny bok. Ibland händer det också att jag slalomläser :)

    SvaraRadera
  11. Jag läser en bok och gången, men normalt utan några längre uppehåll mellan böckerna. Just nu är jag sjuk i utmattningsdepression och då går läsandet trögt, varje bok tar längre tid att läsa och det blir längre uppehåll mellan böckerna.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...