24 juni 2014

Cassandra Clare - Stad av Aska

Del två i serien om The mortal instruments. [Spoiler varning]

Clary önskar att hennes liv kunde bli normalt igen men hennes mamma ligger fortfarande i någon magikoma och hur ska livet kunna bli normalt nu när hon vet att hon är en skuggjägare som kan se varulvar, vampyrer och älvor.
Inte ens Luke som hon har känt hela livet är den hon trodde.
Clarys sätt att hantera allting, speciellt den delen där hon helt plötsligt vet vem hennes pappa är och att hon har en bror(Jace) som hon är kär i gör att hon drar sig undan skuggvärlden och försöker verkligen ge Simon en riktig chans.

Jag har ju tyvärr blivit lite spoilad i lite saker som ska hända som inte hände i den här boken så får vänta och se om det då händer i Stad av Glas i stället. I den här boken fick Clary lära känna sig själv på ett nytt sätt och även Simons liv ändrades.
Jag gillade verkligen Jace när han hjälpte Simon så jag hoppas de får en riktig bromance i kommande film, och äntligen gav Simon upp kampen om Clary, att det ska vara så svårt att acceptera när någon inte älskar en utan försöka kämpa fram någonting som inte finns.

 Betyg 4 av 5Boken finns att köpas på  Adlibris  Cdon

2 kommentarer:

  1. Måste verkligen försöka komma ikapp mig med den här serien. Har bara läst den första ju! Kanske ett sommarprojekt?

    SvaraRadera
  2. Jag ska snart ta tag i femte boken :)gillar verkligen denna serie.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...