11 april 2014

Bokbloggsjerka 11-14 april

Fredags jerka idag då och äntligen börjar det närma sig vår, jag är så less på islagret som ligger ut överallt, jag vill kunna gå ut på gården och träna hundarna.
Annika frågar idag om vi någon gång har känt att vi inte alls vill läsa någon bok som ligger hemma?
Om vi har upplevt det,  vad gjorde vi åt problemet?
Om inte, tror vi att det kommer att hända.



Jag minns någon gång för några år sedan när jag satt mig och kollade baksida efter baksida på började bok efter bok men slutade efter några kapitel för att jag inte fastnade i någon bok.
Då tog jag en paus från läsandet och tittade på filmer och tv serier och sen flyttade jag och det blev bättre, så för mig var det att just då mådde jag inte så bra så jag behövde reda ut relationer och känslor för att ha ro att läsa igen.


12 kommentarer:

  1. Lite så tror jag att det är för mig också. Om ingen bok passar så är det helt enkelt för att något annat är fel.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att hitta en annan Anna som också gillar hundar och böcker! Jag bloggar om böcker på "biblioskop" och hundar på "pelleskop", båda på webblogg.se. Hoppas vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Läspaus kan vara vad man behöver för att börja uppskatta böckerna igen. Bu för islager!

    SvaraRadera
  4. Jag har paus ibland då kanske det blir lite serier istället. Efter det blir jag superlässugen.
    Mia

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig själv råkat ut för det, men det där låter ju som ett bra sätt att komma över den perioden.

    SvaraRadera
  6. Så är det ibland. Har man inte lust ät det kanske inte för det är böckerna det är fel på. Man uppskattar dem bara inte just då. http://johannasdeckarhorna.wordpress.com/2014/04/11/bokbloggsjerka-11-14-april/

    SvaraRadera
  7. Läspaus kan vara bra ibland. Det händer att jag tar det helt omedvetet.

    SvaraRadera
  8. filmer och serier är ett bra avbrott ibland!

    SvaraRadera
  9. Ja ibland är det nog bra med en läspaus också. Göra annat och kanske reda ut saker i livet som gnager :)

    SvaraRadera
  10. Jag hamnar också i perioder när jag inte är sugen på att läsa alls. Och då låter jag bli.

    SvaraRadera
  11. Du måste bo långt norrut...

    SvaraRadera
  12. Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...