17 november 2013

Tv - serier [v46] del 2

Witches of east end s1x1-6
Jag gillar när man får se många avsnitt av en ny serie så man verklige får en uppfattning om det är något man vill se eller inte.
Ingrid och Freja har vuxit upp utan att veta om att de har levt flera gånger förut och att de är häxor för deras mamma som även hon är en häxa så att flickorna inte ska komma ihåg utan kunna leva normala liv men saker och ting ställer till det så flickorna börjar använda sin magi utan att veta det.
Wendy Freja och Joanna passar som ihop medans Ingrid känns lite mesig och hon verkar inte tänka sig för utan göra massa saker bara för att hon känner för det.
Freja ska gifta sig med Dash men hon har börjat drömma erotiska drömmar om en annan kille och när han dyker upp i verkligheten och visar sig vara Dash bror Killian.
Det är många kända ansikten i den här serien och det är en sådan där sak jag gillar.

Chicago fire s2x6
Vad spännande med Kelly Severide och den där pojken, man ville ju se mer av det hela tiden.
Det var ju självklart att Dawson och de andra som har baren skulle bli misstänkta för branden i den andra pubben.
Jag är less på politik grejset, det intresserar inte mig alls. 
Jag vill ju se Dawson med polisen men han ska ju vara med i spin offen så han lär ju försvinna rätt snart för han måste nog gå under ytan nu ett tag när han är avslöjad. Dawsons bror ska oxå vara med i spin offen va?

Arrow s2x6
Hela gänget åkte till Ryssland för att hjälpa Diggle
Vad gör Oliver? Ligger med sin kollega, så elakt mot Felicity.

Greys anatomy s10x9
Callie blev stämd pga för att hon mer eller mindre sa att hon var ledsen för att en kille fick ett infekterat operations ärr och det slutade med att de fick amputera benen.

Glee s5x5
Vad gör Jake? Vad arg jag blir!! Marley som valde att lita på han och följa sitt hjärta så är han otrogen sen hur den där tjejen berättade för Marley visar bara vilken elak bitch hon är.
Vad ledsen jag blev när de var dumma med Unique! Kurt tatuerade sig och han lyckades få det fel men var ju inte så hemskt i alla fall.
Men det var roligt med många bra låtar i det här avsnittet!!

Reign s1x5Mary ska då alltid försöka vara godhjärtad till och med mot Francis ex och hon vill stanna om så bara för att få vara hans älskarinna. Sen var inte Francis så shysst mot Mary och att hon då pratar ut med Sebastian och sen äntligen kysstes de och Francis såg det.
Så Francis valde sitt ex och Marys ena kompis springer till drottningen med saker och nu vet både Mary och Drottningen att Kenna är kungens älskarinna.
Men trodde inte att drottningen skulle ligga bakom att Francis ex kom tillbaka för att få bort Mary och för att hon ska gifta sig med Francis, så hennes uppdrag är att hon ska bli gravid.

1 kommentar:

  1. Jag har inte hunnit se några serier alls den här veckan ännu men jag kommer väl ikapp :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...