31 mars 2023

Zelda Falköga - Under ytan

 

Trollkarlens Ö #2 

Titel & Omslag
Ett snyggt omslag som passar bra ihop med tidigare delar i serien. 

Handling

Efter en tuff färd på havet har Karma och Jonar fått husrum hos piraten Njord. Mitt under ett mål tångsoppa börjar köket att skaka, men Njord verkar knappast bekymrad. Plötsligt plumsar hela byggnaden ner i vattnet och snart har huset förvandlats till en ubåt. 

Vips befinner sig Karma och Jonar i en magisk havsvärld med målet att hitta den förlorade trolldomsboken. Trubbel väntar runt varje korallrev och vännerna förstår snart att den onda magin även finns långt under ytan. 

Mina åsikter
Del 2, så vi kastas direkt in i handlingen och det är spännande direkt. 
Det är lagom med text och fantastiska illustrationer i alla kapitel. Jag älskar verkligen Karma och Jonars vänskap, de är så tighta och har alltid varandras rygg. 

Det blev en kort resa nere i havet och jag hade förväntat mig lite mer tid där, och framför allt att vi skulle få träffa mer magiska varelser. 

Spoiler varning!
Spännande med ett Sjörå och nu blir det en ny Ö att utforska där jag gissar vi kommer få träffa på massor av nya varelser. 

Betyg 4 av 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...