28 mars 2023

Stacy Willingham - En gnista i mörkret

 


Titel & Omslag
Jag gillar varken omslaget eller titeln. 

Handling 

Chloe David är dotter till en seriemördare som dömdes och fängslades när hon var tolv. Offrens kroppar påträffades aldrig och de döda flickorna antas vara gömde någonstans i Louisianas våtmarker. Fallet blev ökänt och familjen slogs i spillror. 

Pappans brott hemsöker henne fortfarande, men Chloe har lyckats bygga upp ett nytt liv. Hon är numera en respekterad psykolog verksam i Baton Rouge, och hon har en kärleksfull pojkvän. Men hon har inte lyckats slå sig fri - ibland blir hon paranoid och tror att det förflutna ska komma ikapp henne. 

När en ung flicka - som också är en av hennes egna patienter - försvinner, blir Chloes värsta mardröm verklighet. En gnista är allt som behövs för att allt i tillvaron ska förvandlas till aska och mörker. Efter så många år trodde hon inte att fler mord skulle begås, men hon hade fel.  

Mina åsikter
Jag gillar verkligen den här boken, den är så olik många andra böcker jag har läst. En gnista i mörkret är spännande, och bygger hela tiden upp mer spänning, det är en typiskt thriller där man hela tiden misstänker allt och alla och man har svårt att räkna ut hur saker och ting ligger till även om jag faktiskt hade mina aningar men sen ändrade mig flera gånger. 

Jag gillar karaktärerna och miljöner, så även storyn. Även slutet tycker jag flätas ihop riktigt bra och blir ändå rätt logisk 

Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...