12 augusti 2022

Jussi Adler-Olsen - Natriumklorid

 

Avdelning Q #9



Titel & Omslag
Inte ett så där jätte intressant omslag och titeln? Ja jo den har med handlingen att göra men känns inte så där jätte lockande till läsning.  

Handling
När en kvinna begår självmord på sin 60-årsdag kommer ett olöst fall från 1988 upp i ljuset. Under tre årtionden har en lång rad människor fallit offer för en våldsam mördare med en sällsynt förmåga att dölja sina brott. Carl, Rose, Assad och Gordon på Avdelning Q som redan är pressade på grund av coronapandemin - står inför ett av sina mest komplexa och svårlösta fall någonsin. 

Mina åsikter
Den här boken är spännande rakt igenom!! Alla grejer kanske inte blir så spännande som de hade kunnat bli. Det gamla fallet är väldigt spännande och det är intressant att få veta hur allting ligger till. 

Fokuset vid sidan om, som ligger på Carl gör dessutom ännu mer spännande!  Cliffhangern på slutet är jag inte heller riktigt förvånad över, någonting behövs när man kommit upp i bok 9 för att vi ska längta efter nästa bok. 

För även om jag gillar karaktärerna och jag tycker det har varit mer driv i handlingen i de 2 senaste böckerna så är de inte riktigt lika bra som de två första i alla fall! Men jag kommer ju helt klart läsa fler böcker i den här serien! 

Spoiler varning!
Jag känner mig aldrig nervös för att Carl ska åka dit för någonting,skulle det hända måste det hända i slutet kändes det som och han måste ju vara oskyldig!!  Men cliffhangern i slutet, den är lite spännande men Carl kan inte åka dit för någonting han inte har gjort. 

Betyg 4 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...