8 april 2022

Rachael Wing - Hata Romeo

 


Titel & Omslag
Snyggt omslag och en väldigt passande titel.

Handling 
När Jen får huduvrollen i skolans uppsättning av Romeo och Julia är det en dröm som går i uppfyllelse. Men lyckan blir kort, det visar sig nämligen att killen som ska spela Romeo är Chris Banner - hennes absolut värsta fiende. Jen kan inte tänka sig att ens gå i närheten av honom. Men ödet vill annorlunda... 

Mina åsikter

En riktigt tonårbok, den utspelar sig i skolan och alla de där klassiska karaktärerna är med. Jag sugs direkt in i handlingen dock tycker jag boken är lite knepigt skriven, ibland är det Jen som är berättar rösten men ibland är det som att det är någon som ser boken på film och berättar och det gör mig förvirrad och det förstör flytet. 

Boken är så klart förutsägbar men jag förväntar mig inte riktigt någonting annat av den här typen av bok och den är så bra även om jag hade velat ha ett lite längre slut. För när boken är som bäst så slutar den, tyvärr! 

Jag gillar verkligen Jen, Chris, och vem kan annat än älska Jens kompis Reuben, den perfekta bästa kompisen som verkligen känner Jen utan och innan och finns där, för det mesta. 

Spoiler varning! 

Alltså man förstod ju direkt att Jen och Chris skulle bli kära, älskade scenen på klubben där de har klätt ut sig. Men när det äntligen blir lika uppenbart för Chris som för Jen att de älskar varann så händer olyckan och sen är mer eller mindre boken slut, jag hade velat ha liiite mer. För Jen kan ju inte ha mått bra efter att ha blivit överkörd av en bil. 

Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...