29 juli 2020

M.W. Craven - Brännaren

Washington Poe #1
Titel & Omslag
Omslag och titel passar väldigt bra till boken men omslaget hade kunnat vara snyggare och mer fantasifull! 

Handling
En seriemördare bränner människor levande vid de förhistoriska stencirklarna i Storbritanniens Lake District. Han lämnar inga ledtrådar efter sig, och polisen är hjälplös. När hans namn hittas inristat i de förbrända resterna av det tredje offret tas den avstängde kommissarie Washington Poe tillbaka i tjänsten och kastas in i en utredning som han inte vill ha något med att göra. Han paras motvilligt ihop med den lysande men socialt tafatta civila utredaren Tilly Bradshaw och det omaka paret upptäcker ett spår som enbart var menat för Poe. I takt med att antalet offer ökar börjar Washington Poe inse att mycket mer står på spel för honom personligen i fallt än vad han kunnat föreställa sig...  

Mina åsikter
Så spännande bok!! Det här är verkligen en riktigt bra första bok i en serie och jag vill helt klart läsa fler böcker i den här serien, så jag hoppas det kommer översättas fler för det finns 3 böcker till i den här serien. 

Jag älskar verkligen Poe, han har så mycket karaktär och han säger vad han tycker och tänker och trampar folk på tårna och tycker det är värt att vara hatad för att sanningen ska komma fram och brott ska lösas. Tilly, vilken grå liten mus, vilken fantastisk karaktär och vad hon ändå tuffar på sig i den här boken, bara för att någon verkligen tror på henne. Poe och Tillys vänskap vill jag verkligen läsa mer om! Sen var fallet i den här boken och väldigt väldigt bra så hoppas framtida böcker också kommer vara det! 

Spoiler varning!!

Hur kan man sätta barn i den där sitsen, jäkla pedofiler och mördare!! Hur kan man tycka att man ska kunna betala för ett barn på det där sättet!! Nej fy det är vidrigt och jag hatar rika människor som anser att de har rätt att bete sig så här! 

Betyg 5 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...