19 april 2020

Lotta Luxenburg - Försvunnen

#1

Titel & Omslag
Snyggt omslag och både det och titeln passar väldigt bra till bokens handling.

Handling
När Petras sexåriga dotter Ava försvinner tappar hon fullständigt fotfästet i tillvaron. Kriminalinspektör Nick Johansson får fallet på sitt bord och börjar tillsammans med sin kollega Klara Pil utreda försvinnandet. Utredningen får oanade konsekvenser för alla inblandade.

Mina åsikter
Ava blir kidnappad sen händer det inte så mycket, utan veckorna går och utredningen står stilla så handlingen är ganska seg, men när det har gått 3/4 av boken så börjar det hända grejer så boken blir riktigt spännande. Vi lämna med en del obesvarade frågor men de kanske vi får svar på i nästa bok, däremot får vi lära känna karaktärerna väldigt väl så jag gissar det kan vara högre tempo i kommande böcker i serien. Del två och tre finns redan ute och jag har faktiskt ingen aning om det blir fler delar sen på den här serien eller om den får ett avslut i bok tre. Lotta Luxenburg ger ut en ny serie som heter Stockholmsgruppen och bok ett har jag läst och gillade och bok två kommer ut nu.

Spoiler varning!
Klara, polis och vågar ändå inte gå från sin sambo som misshandlar henne.Men det är tur att han dör men det kommer aldrig fram att han har en medhjälpare, och Emmas kropp hittas aldrig. Så vi lämnas med en del frågor.
Betyg 3 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...