27 mars 2020

Kazu Kibuishi - Flykten från Lucien

Amulett #6
Titel & Omslag
Riktigt snyggt omslag  som passar så bra till handlingen och till de övriga i serien.

Handling
Ett viktigt uppdrag.. eller en fälla?
Navin och hans klasskamrater åker till Lucien -  en stad härjad av krig och plågad av mystiska varelser. Där söker de efter en sändare som är viktig i kampen mot Älvkungen. Under tiden ger sig Emily tillbaka in i Tomrummet tillsammans med Max, en av Älvkungens lojala undersåtar. Där upptäcker hon Max mörkaste hemligheter. Både Emily och Navin tar nu större risker än de någonsin gjort förut.

Mina åsikter 
Det förra seriealbumet imponerade inte alls på mig, det var verkligen en mellan bok, en riktigt transportsträcka. I den här händer det mycket och vi får svar på vissa frågor och vi lämnas för att få veta i nästa bok ännu mer, så jag kommer läsa del sju och åtta nu direkt eftersom jag har lånat hem även dessa från biblioteket. Jag tror att del åtta är den sista delen, är det någonting ni vet? Men det ska bli riktigt spännande att se hur serien slutar.
Betyg 4 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...