11 november 2019

Lotta Luxenburg - Infiltratören

Stockholmsgruppen #1

Titel & Omslag
Snyggt omslag, dock på cdon har den ett mer eldigt omslag som också passar riktigt bra i boken. Titeln passar väldigt bra in på handlingen.

Handling

En husbil kör över kajkanten vid Stockholms stadshus. När den bärgas gör räddningstjänsten ett makabert fynd - tolv kvinnolik. Kriminalinspektörerna Isabella Knyckare och Nikolaj Malmsten hinner knappt börja nysta i mordfallet innan ett upplopp utan förvarning lamslår Stockholm. Finns det en koppling mellan de våldsamma händelserna? Medan säkerhetspolisen misstänker en utländsk terrorcell infiltrerar Isabella en kriminell gruppering för att komma kvinnomördaren på spåren.

Mina åsikter

Det här är första boken i serien om Nikolaj Malmsten och Isabella Knyckare som jobbar på polisens nationella operativa avdelning, NOA. Nikolaj är en riktigt intressant karaktär så även Isabella men Nikolaj blev direkt min favorit som jag vill få veta mer om och se hur hans privat liv utvecklas, medberoende situationen är ingen höjdare.

Jag vill helt klart läsa mer om Stockholmsgruppen och hoppas att det snart kommer fler delar i serien!

Spoiler varning!
Jag får vibbar att det kommer bli någonting mellan Nikolaj och Isabella, dock lär det komplicera till saker och ting i onödan. Jag köper inte riktigt att det skulle vara så där lätt för Iza att bli bordelmamma, från någon de inte känner till någon de vill ha på ett sådan känslig post, eller så bryr de sig så lite för de vet att de kan bara dumpa de prostituerade om de tror att de riskerar att bli upptäckta.

Hur gick det för flickorna som Iza räddade och skickade till sin lägenhet? Varför berättade inte Nikolaj för sin fru att tjejen han blivit sedd med var en undercover polis? 
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...