25 juni 2019

Sofia Fritzon - När äventyret väntar

Systrarna och kärleken #2

Titel & omslag
Omslaget passar ihop med första boken, titeln passar också ihop i serien.

Handling
Två människor kan inte bli mer olika än Fanny Storm och Christopher Floros. Hon är rebellen som balanserar på lagens gräns och lever för sin motorcykel. Han är den ensamstående pappan som arbetar som revisor, alltid lika korrekt och perfekt.

När de möts av en slump är det ändå något som sprakar till och attraktionen är omedelbar. Snart inser de att dragningskraften mellan dem skulle kunna leda till djupare känslor. Men Fanny är säker på att relationer inte är något för henne. Ska hon våga släppa sin rädsla och stolthet och lita på en annan människa?

Mina åsikter
Jag gillade första boken och så även den här, vill man ha en lätt läst kärleksbok som får det att pirra lite i magen samtidigt som man vet vad man får så är det här exakt det man är ute efter. De tre systrarna är så olika, och jag tycker att deras föräldrars död borde ha fört dem närmare varandra inte stöta ifrån varandra. Vi fick hintar om att någonting hade hänt Jennifer och att det var därför hon stack, men vad får vi inte veta förrän i nästa bok. Jag längtar efter att läsa nästa bok och det här är helt klart en serie jag tror att även min mamma skulle gilla.

Spoiler varning!
Fanny är verkligen kaos. Jag har jätte svårt att greppa henne riktigt, så även Christopher som verkar så snobbig och att han inte har märkt att hans dotter som betyder allt för han inte har några kompisar längre. Älskar däremot att han är försöker vara en närvarande bra pappa trots att Olivia är en trotsig tonåring, och relationen Fanny får med Olivia tycker jag blir så naturlig när hon söker hennes vänskap.
Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...