18 maj 2019

Anna Jansson - Må döden sova

Maria Wern #3
Titel & Omslag
Omslaget passar väldigt bra till handlingen och man ser att det är böcker i en serie däremot titeln förstår jag inte riktigt.

Handling

Ett självmord och ett mord utlöser ett intensivt polispådrag och kriminalkommissarie Maria Wern pressas hårt av sin chef under den märkliga utredningen. I centrum för händelserna står Cheironkliniken, en välrenommerad institution som hjälper barnlösa par med provrörsbefruktning. Kliniken ägs och leds av Per Göthe, en man  med fläckfritt förflutet och internationell ryktbarhet.
Vad kan han ha med dessa mystiska sjukdomsfall och ruskiga mord att göra? Eller är det så att läkemedelsföretaget OKTA kanske har ett finger med i spelet? I en gastkramande upplösning avslöjas hur girighet och avund orsakar katastrofer när människor leker med andras liv och slår mynt av andra olycka.

Mina åsikter
När man sett serien så stör jag mig lite på att inte veta hur gamla folk är, jag får inte riktigt ihop det och väntar lite på att vissa saker ska hända, som jag inte ens vet om det kommer hända. Fallet i den här boken löste jag rätt tidigt, men boken är ändå skriven så det blev spännande ända till slutet.

Spoiler varning!
Krister är verkligen ett praktarsle och jag hoppas de kommer separera, det är bara gnäll om att Maria jobbar för mycket, samtidigt som han jobbar minst lika mycket och ringer sin mamma som får göra allting. Snacka om att vara curlingförälder, hon borde låta han växa upp inte sätta griller i huvudet på han om att Maria borde vara hemma och göra allting åt han.
Betyg 3,5 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...