16 mars 2019

Vårenkät



Marsmånad är inte en vår månad här uppe i norr, det är vårvinter = det snöar och är sol och vissa dagar får man en glimt av våren. Den här vårenkäten hittade jag hos Mias bokhörna.

1. Vad ser du mest framemot i vår? 
Inte att det ska vara blött och sandigt i alla fall (hundarna blir så grisiga då) inte heller att de ska börja fälla vinterpälsen ;) Men solen, värmen, kunna vara ute och njuta av livet. Och att kunna träna agility.

2. Vilket är ditt favorit ställe att sitta och läsa? 
Ute i den friska luften, finns hur många bra platser som helst och nu när jag börjat vänja mig vid ljudböcker så blir det nog mycket lyssnade ute.

3. Vad brukar du ta med till din lässtund?
Om jag ska gå ut och sätta mig hammocken eller solstolen så är det en bok eller två, vattenflaska, solglasögon och telefonen. Om jag är lite trött så tar jag nog ut en filt och kudde och läser mig till sömns.

4. Är det någon bok du ser extra framemot i vår?
Gabriella Ullberg westin - Överlevaren
Fiona Cummins - Samlaren
Sofie Sarenbrant - Skamvrån
 
5. Finns det någon "dammig" bok du ser extra framemot i vår?

Jag håller just nu på att läsa Tess Gerritsens serie Rizzoli & isles, jag hade 3 av dessa som legat här hemma och dammat och de andra tre lyssnar jag på som ljudbok. Men jag är oerhört peppad på att läsa och bearbeta mina olästa deckar serier.

6. Finns det någon klassiker du skulle rekommendera alla att läsa?
Jag läser inte klassiker..

7. Finns det något du längtar efter, bokmässigt alltså?
Jag tycker det kommer ut väldigt många bra böcker  närmsta månaderna, sen så längtar jag efter att läsa massor av böcker jag har här hemma. 



1 kommentar:

  1. Nej hoff när det blir slaskigt och grusigt är inte kul med all skit som dras in i hundpälsen :P Men vårpromenader ser jag verkligen fram emot!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...