4 december 2018

Radiokalendern 2018 - Tonje i Glimmergalen

Tonje är det enda barnet i Glimmergalen, hon är en 12 årig flicka med rött hår, hon bor med sina föräldrar men just nu är hennes mamma bortrest. Hon känner alla som bor i byn lika bra som hon känner älven, dalen och det uråldriga berget Silpevaerie. En dag förändras allt. Tonje upptäcker att hennes bäste vän, den gamle  mannen Gunnvald, bär på en mörk hemlighet.

Här kan ni lyssna på Radiokalendern.

Brukar ni lyssna på ljudkalendern?
Min dotter får lyssna på den i skolan och sa att den är jätte bra, så jag har lyssnat ikapp idag och jag tycker verkligen den är jätte bra.


Spoiler varning!
I första avsnittet då Tonje åker med slalomsparken så ger det mig så ont i magen, för när jag var liten så var det en kille som åkte med pulka eller liknande nedför en backe ut på en väg och blev påkörd, han överlevde men hans kropp blev aldrig sig själv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...