20 november 2018

The Holiday Calendar

IMDB betyg: 5.8
Mitt betyg: 7.5
År: 2018
Längd: 1h 35 min
Genre: Drama, Romance
Skådespelare:  Kat Graham, Quincy Brown, Ethan Peck
Filmen går att se på Netflix
Trailer

Handling
Abby Sutton jobbar som fotograf, fast bara på en litet ställe så det hon mestadels fotograferar är passfoton, bebisbilder och barn tillsammans med tomten. Men Abby är inte nöjd, det här är inte den typ av bilder som hon helst skulle vilja fota men med redan dåligt betalt och föräldrar som helst såg att hon började jobba inom familjens firma så känner hon att hon inte har något val.

Abbys bästa kompis Josh kommer äntligen hem efter en lång resa och med sig hem har nya fotograferings erfarenheter och är redo att landa hemma på heltid. Abby får en kalender av sin farfar, en magisk kalender som hennes farmor hade haft och som hon påstod gjorde att hon hittade Abbys farfar. Och när första luckan öppnar sig så är det en nyfiken Abby som undrar om kalendern är magisk eller inte.

Mina åsikter

Hon som spelade Kat spelade även Bonnie i the Vampier Diaries, så det var roligt att få se henne igen dock kändes hon så olik sig. Jag som själv gillar att fota tyckte det var roligt att Abby och Josh fotade och det fanns så mycket fint i den här filmen. Vänskapen mellan Josh och Abby, allting kring hur Abby lär känna Ty, Fernando var en rolig karaktär som jag verkligen gillade och vi får ju inte missa Gramps och Abbys relation (jag började sakna min farfar och morfar jätte mycket)

En fantastiskt vacker film som berör och värmer en ändå in i själen. Jag lär se den här en gång till innan jul bara för stämningen och sen lär jag se den  många jular framöver !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...