1 januari 2018

Utmaningar 2018

Så här ser min läsplanering ut för 2018

Läsa 100 böcker
Läsa 24 Hyllvärmare (#hyllvärmare2018)
Läsa 5 böcker på engelska
Avsluta/läsa ikapp 10 serier
Alfabetet 

Så planen för 2018 är väldigt lik för 2017 men det här året måste jag skärpa mig, det ska läsas mer och köpas hem färre böcker. Har ni några utmaningar ni har tänkt haka på? Eller några egna som ni har hittat på?

Tips på hur jag ska lyckas läsa fler hyllvärmare? Förutom att sluta läsa bokbloggar och hänga på instagram, för alla boktips där förstör en del men wow vilka läsupplevelser jag fått vara med om sedan jag startade min blogg, så kanske bara gilla läget att jag HAR massor av olästa och så kommer det alltid vara.

3 kommentarer:

  1. Jag har min utmaning att läsa en klassiker i månaden första halvåret, går det bra fortsätter jag andra halvåret också :) Sen vill jag också verkligen försöka läsa mer från mina egna hyllor, böcker som väntat länge, så försöker se till att planera in sådana i mina månadsplaneringar :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet ju att inte alla gillar att planera sin läsning, men jag, som älskar listor, planerar in hyllvärmare varje månad så att jag ska klara målet :)

    SvaraRadera
  3. Jag har intte bestämt årets utmaningar än men det lutar åt att jag fortsätter med Kaoset och minst fem böcker på engelska. Sen har jag mina pågående temaläsningar som inte är så mycket utmaning utan mer att läsa när jag har lust.....Drog ner på antalet utmaningar förra året och det kändes bra. Men det är ju kul med utmaningar så jag får se om det blir någon till i år ;) Jag planerar inte min läsning i någon större omfattning rent privat men inför bokcirklar och olika tipsanden i jobbet blir det en del och det underlättar. En del gör ju vecko- och/eller månadsplaneringar, kanske kan det vara något för dig?

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...