8 januari 2018

Robert Kirkman - Miles Behind Us

Volume 2
Titel & OmslagTiteln berättar att det är dags att ge sig ut på vägarna igen, och omslaget visar att de är på vägarna igen och så klart zombies.

Handling (spoiler varning)
Rick och de andra bestämmer sig efter att Shane har dött för att ge sig ut på vägarna igen i jakt efter en tryggplats att bosätta sig på. Men efter milen de lägger bakom sig blir det svårare och svårare att hitta bilar att ta bensin från och matförrådet sinar. När de stannar och bestämmer sig för att splittra på sig för att leta efter något hus eller bil så blir Ricks son Carl skjuten av en okänd man men han berättar att det bor en veterinär i närheten och att han kan hjälpa dem. Så Rick springer med Carl i famnen till Hershel Greenes farm och de andra kommer också dit, och där får de stanna ett tag. Men att träffa nya människor kan både plocka fram de bästa och sämsta sidorna hos varandra, och här börjar det spira känslor till höger och vänster. Men Hershel har en hemlighet och det är inte en hemlighet som Rick kommer gilla.

Mina åsikter
Man börjar märka av fler och fler skillnader från tv-serien, även om det nu är länge sedan jag såg första säsongen och även länge sedan jag läste det här serie albumet på svenska så minns jag i alla fall vissa detaljer. Jag gillar verkligen de här serie albumen och det ska bli spännande längre fram då jag faktiskt inte har någon aning om vad som kommer hända.

Seriealbumet finns att köpas på adlibris bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...