19 november 2017

Split

IMDB betyg: 7.3
Mitt betyg: 8.0

År: 2016
Genre: Skräck, Thriller
Originaltitel: Split
Längd: 1h 57min
Skådisar: James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Haley Lu Richardson, Jessica Sula, Izzie Coffey, Betty Buckley

Handling
Tre flickor blir kidnappade på en bilparkering av en man som är diagnostiserad med 23 olika personligheter, och flickorna måste lyckas fly innan han blir sin 24e personlighet, monstret.

Mina åsikter

Jag hade inte kollat vad den här filmen skulle handla om, så jag hade noll förväntningar. Men
 den här filmen var så spännande, inte speciellt läskig utan psykiskt spännande, vad ska hända nu vilken personlighet har han och hur tusan ska flickorna lyckas fly. James är väldigt duktig på att spela de olika rollerna och det kryper i kroppen på mig av att se han, det enda jag inte förstår är hur han inte kunde bli påkommen, han verkade ju mer eller mindre bo där han höll flickorna ändå var det så nära andra människor. Och den där 24e personligheten förstörde en del för det kändes inte trovärdigt medan övriga delar av filmen var riktigt bra!

1 kommentar:

  1. Tyckte egentligen filmen ändå var bra/helt okej. Men sen när slutet kom blev jag nästan arg över att det var så överdrivet och otrovärdigt :/

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...