15 oktober 2017

Camilla Grebe - Älskaren från huvudkontoret

Bok #1 i serien Flickorna och mörkret
Titel & Omslag
Omslaget är ett stengolv med blod på och någonting som ligger i blodet, som jag helt ärligt inte riktigt vet vad det är. Titeln berättar en del om handlingen men inte för mycket.

Handling
Emma har en älskare, Jesper, och han är allt hon drömt om och lite till. Det finns bara ett problem - han är hennes högste chef och en riktig kvinnokarl. Så försvinner Jesper, lika oväntat som han dök upp i Emmas liv, och strax därefter hittas en kvinna bestialiskt mördad i hans bostad.

Mina åsikter  (Spoiler varning!)
Fy vad jag verkligen avskydde Jesper i början och kände mest sorg för Emma i slutet och det var nog någonstans kring mitt i boken det gick upp för mig hur allting egentligen låg till men var inte hundra procent säker. Det tog rätt lång tid innan vi fick ledtrådar i själva mordfallet och under tiden fick vi lära känna Emma och poliskaraktärerna vilket jag tyckte var väldigt intressant för jag vet inte om jag tidigare läst om någon som Peter och Hanne så när den här boken tog slut var jag tvungen att kasta mig över bok två som heter Odjuret och jag precis hade fått hem, för jag ville få läsa mer om Hanne och Peter och se vad för fall Camilla Grebe hade nystat  ihop. 
Betyg 4 av 4
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...