26 juni 2017

Gena Showalter - Timglaset

Bok ett i Everlife serien.
Handling
Det sägs att historien skrivs av den som överlever, det stämmer inte för den här berättelsen handlar om Tenley Lockwood och snart kommer hon att vara död. I den värld där Tenley "Ten" växer upp där
tar inte livet slut när man dör utan tvärtom, det är då livet börjar, eviglivet. Men i Eviglivet finns det två mäktiga riken som strider om människornas själar och alla ställs inför ett val Myriad eller Troika.

Men då finns det de som är som Ten, de som vägrar välja och det spelar ingen roll att hennes föräldrar har fått henne inspärrad på ett mentalsjukhus där hon utsätts för tortyr och misshandel i försök att hon ska välja rätt sida. Både Troika och Myriad vill få tillgång till hennes ovanliga förmågor, men snart är hon på flykt men allting är hela tiden på liv och död och hon vet aldrig vem hon kan lita på och vem som kommer hugga henne i ryggen.

Mina åsikterMan fick inte riktigt veta vad som är så speciellt med Ten att både Troika och Myriad gör så mycket för att få över henne på sin sida, alltså hon ska ju ha någon ovanlig förmåga men jag uppfattade aldrig vad det var. Sen tyckte jag den här boken var lite väl långdragen med tanke på hur lite som egentligen hände, men jag tror att nästa bok kommer vara väldigt bra och jag hoppas vi får svar på många frågor då och det ska bli spännande att se vad som händer med rikena efter Tens upptäckt. Däremot vad arg jag blir på hennes föräldrar, man får bara få ett barn men de typ säljer sina barn till ena riket och får då ta konsekvenser om barnen väljer det andra riket. Jag gillade att det fanns ett ställe dit man hamnade om man inte gjorde ett val, och jag tror vi kommer få veta mer om det i nästa bok.

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på adlibris bokus cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...