26 maj 2017

Sofie Sarenbrant - Bakom din rygg

Bakom din rygg är första boken i Sofie Sarenbrants nya serie, okej det är en trilogi och det är nog det som gör att man blir lite lämnad med frågor. Boken är fylld av svek, hämnd, begär och lögner,  och hur långt är man villig att gå om man riskerar att förlora allt?

Handling
Allting förändras när den nya frisören Angelina börjar jobba på Salong de Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren Stefano som har ärvt salongen av sin pappa och just nu håller på att driva den i botten har bara ögon för den vackra Angelina och han ser inte längre Jenny, Jenny i sin tur blir svartsjuk och hon bestämmer sig för att ta reda på vad som döljer sig i skuggorna av den perfekta fasad som Angelina visar upp.

En av salongens kunders hittas mördad, och det dröjer inte länge förrän ytterligare ett dödsfall sker. Under den välpolerade ytan utvecklas ett livsfarligt psykologiskt spel som hotar att ödelägga liv, misstankarna växer och man vet inte vem man inte ska vända ryggen till för man vet aldrig när man blir huggen i ryggen och av vem.

Mina åsikter

Man får läsa boken ur 3 olika vinklar, Angelina Jenny och Stefano det är uppdelat på olika kapitel vilket gör det jätte lätt att ha koll på vems vinkel man läser ur. Boken är lätt läst men det händer inte så mycket, jag tycker det är väldigt jobbigt att läsa om Jennys tankar för jag tycker hon är väldigt störig men jag har väldigt svårt att gilla någon av karaktärerna, alla har sina problem och den enda som försöker få ordning på sitt liv är Angelina. Eftersom det här är en trilogi och jag inte riktigt vet hur nästa bok kommer vara uppbyggd men jag gissar att den kommer fortsätta handla om samma huvudkaraktärer, jag är jätte nyfiken på att få läsa fortsättningen för den här boken lämnade mig med väldigt många frågor och det känns alltid lite jobbigt när en bok tar slut och man har massor av frågor. Så jag hoppas Sofie snart kommer ut med del två så jag inte behöver vänta så länge.
Betyg 3 av 5
boken finns att köper på adlibris bokus cdon

1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...